Všeobecné obchodní podmínky

 

  1. Úvodní ustanovení

 

  • Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran vztahující se ke smlouvám uzavřeným mezi panem Tomášem Hořavou, IČ: 02454459, DIČ: CZ8805294146, místem podnikání Svésedlice 92, jako dodavatelem na straně jedné, a právnickou osobou nebo fyzickou osobou jako zákazníkem na straně druhé prostřednictvím internetového obchodu (e‑shopu) umístěného na adrese tomashorava.cz/obchod/ (dále jen „VOP“).

 

  • Pro účely VOP jsou definovány následující pojmy:

 

  • „Dodavatelem“ se rozumí pan Tomáš Hořava, IČ: 02454459 , DIČ: CZ8805294146 místem podnikání Svésedlice 92. Dodavatel je plátcem DPH.
  • „Internetovým obchodem“ se rozumí server na internetové adrese tomashorava.cz/obchod/, jehož prostřednictvím Dodavatel nabízí své Zboží a služby veřejnosti a jehož prostřednictví dochází k uzavírání konkrétních Smluv se Zákazníky.
  • „Cenou zboží“ se rozumí finanční částka, kterou se Zákazník zaváže uhradit Dodavateli za Zboží nebo za Konzultaci. Pokud je mezi Dodavatelem a Zákazníkem uzavřena Kupní smlouva, jedná o kupní cenu za Zboží. Pokud je mezi Dodavatelem a Zákazníkem uzavřena Smlouva o poskytnutí konzultace, jedná se o cenu za poskytnutí Konzultace. Cena zboží nezahrnuje náklady dodání Zboží. Cena zboží je v Internetovém obchodu uváděna u každého Produktu včetně DPH.
  • „Smlouvou“ se rozumí Kupní smlouva nebo Smlouva o poskytnutí konzultace uzavřená prostřednictvím Internetového obchodu mezi Dodavatelem a Zákazníkem. Smlouvy jsou vždy uzavírány dle práva České republiky.
  • „Kupní smlouvou“ se rozumí smlouva uzavřená prostřednictvím Internetového obchodu mezi Dodavatelem a Zákazníkem, na jejímž základě se Dodavatel zaváže dodat Zákazníkovi vybrané Zboží a umožní mu nabýt ke Zboží vlastnické právo a Zákazník se zaváže, že Zboží převezme a zaplatí sjednanou Cenu zboží.
  • „Smlouvou o poskytnutí konzultace“ se rozumí smlouva uzavřená prostřednictvím Internetového obchodu mezi Dodavatelem a Zákazníkem, na jejímž základě se Dodavatel zaváže poskytnout Zákazníkovi Konzultaci ve vybraném rozsahu a ve vybrané oblasti a Zákazník se zaváže tuto Konzultaci přijmout a za její poskytnutí zaplatit sjednanou Cenu zboží.
  • „Zbožím“ se rozumí publikace nabízené k prodeji v Internetovém obchodě, a to ve formě digitálního obsahu bez hmotného nosiče.
  • Konzultací“ se rozumí individuální poskytnutí rad a doporučení ze strany Dodavatele související se Zbožím nabízeným k prodeji v Internetovém obchodě ve vybraném rozsahu. Konzultace je poskytována Dodavatel dle dohody se Zákazníkem formou telefonického hovoru, formou elektronické komunikace nebo formou osobního setkání.
  • Produktem“ se rozumí souhrnné označení Zboží a Konzultace.
  • „Zákazníkem“ se rozumí právnická osoba nebo fyzická osoba, která uzavře s Dodavatelem Smlouvu. Zákazníkem se rozumí taktéž osoba, která jedná s Dodavatelem o uzavření Smlouvy.
  • „Občanským zákoníkem“ se rozumí zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.

 

  • VOP jsou veřejně přístupné na adrese tomashorava.cz pod záložkou „Všeobecné podmínky“ všem Zákazníkům a třetím osobám před zahájením jednání o uzavření Smlouvy. VOP obsahují veškeré informace, jejichž sdělení Zákazníkovi před uzavřením Smlouvy vyžadují právní předpisy. VOP představují sdělení relevantních skutečností potenciálnímu Zákazníkovi před uzavřením Smlouvy.

 

  • Ustanovení VOP se aplikují na práva a povinnosti Dodavatele a Zákazníka vyplývající z uzavřené Smlouvy, pokud se konkrétní ujednání Smlouvy nebudou od ustanovení VOP odchylovat.

 

  • Předmětem činnosti Dodavatele je zejména poskytování publikací ve formě digitálního obsahu zaměřující se na osobní růst a mentoring a související konzultace.

 

  • VOP jsou nedílnou součástí každé Smlouvy. Zákazník prohlašuje, že byl se zněním těchto VOP seznámen dostatečně dlouhou dobu před uzavřením Smlouvy a že plně porozuměl jejich obsahu.

 

  • Dodavatel si vyhrazuje právo změnit ustanovení VOP.

 

 

  1. Postup uzavření Smlouvy a obsah Smlouvy

 

  • Kompletní nabídka Zboží a Konzultací, které Dodavatel nabízí Zákazníkům, je uvedena v Internetovém obchodu. U každého Produktu je uvedena Cena zboží včetně DPH a popis Produktu. U každého Zboží je uveden popis obsahu konkrétní publikace a ukázka publikace.

 

  • Pokud se Zákazník rozhodne koupit si konkrétní Produkt, vloží tento Produkt do košíku tak, že klikne na tlačítko „Přidat do košíku“. Dokončení objednávky Produktu proběhne tak, že Zákazník v Internetovém obchodu vyplní údaje potřebné pro uzavření Smlouvy a klikne na tlačítko „Objednat“, čímž dojde k závaznému odeslání objednávky Dodavateli. V tomto okamžiku dochází k uzavření Smlouvy mezi Dodavatelem a Zákazníkem.

 

  • Zákazník je povinen do objednávky učiněné prostřednictvím Internetového obchodu uvést následující skutečnosti, které jsou nezbytné k řádnému uzavření Smlouvy:

 

  1. vybrané Produkty,
  2. množství Produktů,
  3. údaje o Zákazníkovi:
    1. u právnické osoby: název, sídlo, identifikační číslo a DIČ,
    2. u fyzické osoby podnikající: jméno, příjmení, místo podnikání a identifikační číslo,
    3. u fyzické osoby nepodnikající: jméno, příjmení a adresu trvalého bydliště,
  4. adresu e-mailové schránky, do které bude doručeno Zboží,
  5. kontaktní údaje Zákazníka (telefonní číslo, e-mailová adresa),
  6. údaj o tom, zda Zákazník uděluje výslovný souhlas s tím, aby Dodavatel dodal Zboží dle Smlouvy nebo začal poskytovat služby dle Smlouvy před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy dle ust. § 1829 Občanského zákoníku, a to v případě, pokud je Zákazník spotřebitelem,
  7. údaj o tom, že se Zákazník seznámil s těmito VOP a že se při uzavření Smlouvy bude řídit ustanoveními těchto VOP.

 

  • Zákazník odpovídá za to, že veškeré údaje uvedené v objednávce jsou správné a pravdivé. Dodavatel neověřuje správnost, ani pravdivost údajů uvedených v objednávce. Pokud dojde ke vzniku škody v důsledku nepravdivosti či neúplnosti údajů uvedených v objednávce, nese odpovědnost za škodu v plné výši Zákazník. Pokud Zákazník neuvede do objednávky veškeré údaje dle tohoto článku VOP, není Dodavatel povinen k objednávce přihlížet.

 

  • Objednávka Produktu může být učiněna pouze elektronicky, a to prostřednictvím on-line objednávky, která je dostupná v Internetovém obchodu. Před odesláním objednávky je Zákazníkovi umožněno zkontrolovat a změnit uvedené údaje. Před odesláním objednávky je Zákazník povinen přečíst celé znění VOP a vyjádřit s jejich zněním souhlas (odkaz na VOP je umístěn pod formulářem on-line objednávky).

 

  • Pokud Zákazník učiní řádnou objednávku Zboží prostřednictvím e-mailové komunikace dle čl. 2.2. a 2.3. VOP, Dodavatel zašle Zákazníkovi prostřednictvím e-mailové komunikace potvrzení o přijetí objednávky, a to na e-mailovou adresu uvedenou Zákazníkem. V tomto potvrzení bude uvedeno celkové shrnutí objednávky včetně Ceny zboží a platebních údajů k zaplacení Ceny zboží. Zákazníkovi bude prostřednictvím e-mailové komunikace doručeno úplné znění VOP ve formátu PDF.

 

  • Zákazník souhlasí s tím, aby Smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředků komunikace na dálku. Náklady vzniklé Zákazníkovi při použití prostředků komunikace na dálku (náklady na připojení k internetu, telefonní poplatky dle standardních sazeb) hradí Zákazník.

 

  • Veškeré změny Smlouvy musí být odsouhlaseny Dodavatelem i Zákazníkem.

 

  • Pokud není výslovně uvedeno jinak, je Smlouva vždy uzavřena v české jazyce.

 

 

  1. Podmínky poskytování Produktů

 

  • Vzhledem k tomu, že Zboží je publikací ve formě digitálního obsahu bez hmotného nosiče, splní Dodavatel jeho povinnost dodat objednané Zboží zasláním Zboží prostřednictvím e‑mailové komunikace do e-mailové schránky na adrese sdělené Dodavateli Zákazníkem v souladu s čl. 2.3. písm. d) VOP.

 

  • Dodavatel zašle Zákazníkovi Zboží v souladu s čl. 3.1. VOP po splnění následujících podmínek:

 

  1. Zákazník uhradí sjednanou Cenu zboží v souladu s podmínkami sdělenými Dodavatelem a zároveň
  2. pokud je Zákazník spotřebitelem, uplyne lhůta čtrnácti dnů pro odstoupení od Smlouvy dle ust. § 1829 Občanského zákoníku ode dne uzavření Smlouvy. Podmínka uvedená pod písm. b) neplatí, pokud dal Zákazník výslovný souhlas s tím, aby Dodavatel dodal Zboží dle Smlouvy před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy dle ust. § 1829 Občanského zákoníku.

 

  • Dodáním Zboží do e-mailové schránky na adrese sdělené Dodavateli Zákazníkem v souladu s čl. 2.3. písm. d) VOP splní Dodavatel jeho povinnost dodat Zákazníkovi objednané Zboží.

 

  • Dodavatel poskytne Zákazníkovi objednanou Konzultaci v souladu s dohodou učiněnou se Zákazníkem, a to formou telefonického hovoru, formou elektronické komunikace, nebo formou osobního setkání. Dodavatel poté, co Zákazník odešle závaznou objednávku v souladu s čl. 2.2. a 2.3. VOP, kontaktuje telefonicky Zákazníka ve lhůtě 24 hodin od okamžiku odeslání objednávky a sjedná se Zákazníkem konkrétní formu a čas poskytnutí Konzultace.

 

  • Konzultace bude Zákazníkovi poskytnuta ve sjednaném rozsahu a ve sjednané formě po splnění následujících podmínek:

 

  1. Zákazník uhradí sjednanou Cenu zboží v souladu s podmínkami sdělenými Dodavatelem a zároveň
  2. pokud je Zákazník spotřebitelem, uplyne lhůta čtrnácti dnů pro odstoupení od Smlouvy dle ust. § 1829 Občanského zákoníku ode dne uzavření Smlouvy. Podmínka uvedená pod písm. b) neplatí, pokud dal Zákazník výslovný souhlas s tím, aby Dodavatel poskytl Konzultaci dle Smlouvy před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy dle ust. § 1829 Občanského zákoníku.

 

  • Pokud se Dodavatel a Zákazník nedohodnou individuálně jinak platí, že:

 

  1. poskytnutí Konzultace formou telefonického hovoru proběhne na telefonním čísle, které Zákazník uvedl do objednávky v souladu s čl. 2.3. písm. e) VOP, přičemž poplatky za telefonní služby vzniklé v souvislosti s užíváním tohoto telefonního čísla hradí Zákazník,
  2. poskytnutí Konzultace formou elektronické komunikace proběhne na adrese e-mailové schránky, kterou Zákazník uvedl do objednávky v souladu s čl. 2.3. písm. e) VOP, přičemž poplatky za připojení k internetu vzniklé v souvislosti s užíváním této e-mailové schránky hradí Zákazník,

 

  1. poskytnutí Konzultace formou osobního setkání proběhne v místě podnikání Dodavatele, přičemž náklady Zákazníka na dopravu hradí Zákazník.

 

 

  1. Cena zboží a platební podmínky

 

  • Ceny zboží jsou uvedeny v Internetovém obchodu u každého Produktu včetně DPH.

 

  • Dodavatel zašle Zákazníkovi po obdržení závazné objednávky fakturu obsahující sjednanou Cenu zboží elektronicky na adresu e‑mailové schránky uvedenou Zákazníkem v objednávce v souladu s čl. 2.3. písm. e) VOP. Ve faktuře budou uvedeny veškeré platební údaje, tj. částka, číslo bankovního účtu a variabilní symbol. Splatnost faktury bude stanovena v délce 14 dnů ode dne vystavení faktury.

 

  • Cenu zboží je možné uhradit pouze platbou bankovním převodem před dodáním Zboží nebo před poskytnutím Konzultace. Před řádným uhrazením Ceny zboží není Dodavatel povinen poskytnout Zákazníkovi Zboží nebo Konzultaci.

 

  • Zákazník vyjadřuje souhlas s tím, aby mu byly veškeré faktury a jiné listiny související se Smlouvou doručovány na jím uvedenou adresu e‑mailové schránky uvedenou v objednávce v souladu s čl. 2.3. písm. e) VOP. Zákazník odpovídá za to, že si zprávy doručené do jím označené e-mailové schránky bude přebírat a seznamovat se s nimi.

 

 

  1. Práva a povinnosti Zákazníka jako spotřebitele a informace pro spotřebitele

 

Pokud je Smlouva uzavřena mezi Dodavatelem a Zákazníkem, který je spotřebitel, tj. s osobou, která mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá Smlouvu s Dodavatelem nebo s ním jinak jedná, řídí se práva a povinnosti Dodavatele a Zákazníka taktéž tímto článkem a zákonnou úpravou spotřebitelských smluv, a to zejména:

 

  1. Občanským zákoníkem, a to s ohledem na ochranu spotřebitele zejména ust. § 419 – § 422, § 1810 – § 1867, § 2099 – § 2117 a § 2161 – § 2174,

 

  1. zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, v platném znění.

 

  • Informace poskytované spotřebiteli dle ust. § 1810 a násl. Občanského zákoníku před uzavřením Smlouvy

 

  1. Dodavatelem je podnikatel (fyzická podnikající osoba) pan Tomáš Hořava, IČ: 02454459, DIČ: CZ8805294146, místem podnikání Svésedlice 92. Telefonní číslo Dodavatele je +420 733 197 366. Adresa pro doručování elektronické pošty je Horava7@seznam.cz.

 

  1. Zboží nabízené Dodavatelem a předmět činnosti Dodavatele je popsán v čl. 1.2. a čl. 1.5. VOP. Jedná se o prodej publikací ve formě digitálního obsahu zaměřující se na osobní růst a mentoring a související konzultace“.

 

  1. Cena zboží je uvedena u jednotlivých Produktů v Internetovém obchodu. Žádné další náklady nejsou Zákazníkům účtovány.

 

  1. Způsob platby je uveden v čl. 4 VOP. Způsob dodání Produktů je uveden v čl. 3 VOP.

 

  1. Údaje o právech vznikajících z vadného plnění, jakož i o právech ze záruky a dalších podmínkách pro uplatňování těchto práv jsou uvedeny v čl. 6 VOP.

 

  1. Závazky z uzavřené smlouvy jsou účinné od okamžiku uzavření Smlouvy. Smlouva může být ukončena dohodou smluvních stran, odstoupením od Smlouvy nebo v důsledku jiné právní skutečnosti předvídané právními předpisy. Podmínky odstoupení od Smlouvy jsou uvedeny v čl. 5.2. VOP.

 

  1. Zákazník nehradí žádné náklady komunikace na dálku, které by se lišily od obvyklé základní sazby (náklady na připojení k internetu, telefonní poplatky).

 

  1. Zákazník, který je spotřebitelem, má právo odstoupit od Smlouvy, a to za splnění zákonných podmínek. Informace o právu Zákazníka, který je spotřebitelem, na odstoupení od Smlouvy a veškeré informace s tím související jsou uvedeny v čl. 5.2. VOP.

 

  • Právo Zákazníka, který je spotřebitelem, na odstoupení od Smlouvy bez udání důvodu

 

  • Zákazník má právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne následujícího po dni:
  • uzavření Smlouvy,
  • v případě uzavření Kupní smlouvy, po dni, kdy Zákazník nebo jím pověřená třetí osoba (jiná než dopravce) převezme Zboží,
  • v případě uzavření smlouvy, jejímž předmětem je několik druhů Zboží nebo dodání několika částí, po dni, kdy Zákazník nebo jím pověřená třetí osoba (jiná než dopravce) převezme poslední dodávky Zboží, nebo
  • v případě uzavření smlouvy o pravidelné dodávce Zboží po stanovenou dobu, po dni, kdy Zákazník nebo jím pověřená třetí osoba (jiná než dopravce) převezme první dodávku Zboží.

 

  • Pro účely uplatnění práva na odstoupení od Smlouvy musí Zákazník o svém odstoupení od Smlouvy informovat Dodavatele formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, faxem nebo e-mailem). Zákazník může použít vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy, který je uveřejněn v Internetovém obchodu pod záložkou „Odstoupení od smlouvy“, není to však Zákazníkova povinnost.

 

  • Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od Smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od Smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.

 

  • Pokud Zákazník odstoupí od Smlouvy, vrátí Dodavatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy Dodavateli došlo oznámení Zákazníka o odstoupení od Smlouvy, všechny platby, které Dodavatel od Zákazníka obdržel, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Zákazníkem zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání nabízený Dodavatelem). Pro účely vrácení plateb bude použit stejný platební prostředek, který byl použit Zákazníkem pro provedení počáteční transakce, pokud Zákazník výslovně neurčí jinak. V žádném případě tímto Zákazníkovi nevzniknou další náklady. Platba bude vrácena až po obdržení vráceného Zboží nebo po prokázání, že Zboží Zákazník odeslal zpět Dodavateli, a to podle toho, co nastane dříve.

 

  • Zákazník má povinnost bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od Smlouvy, zaslat zpět Dodavateli na adresu jeho sídla příslušné Zboží. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud Zákazník odešle Zboží zpět před uplynutím 14 dnů. Zákazník ponese náklady spojené s vrácením Zboží. Pokud se Zákazník rozhodne vrátit Zboží prostřednictvím kurýrní služby, budou náklady na vrácení Zboží ve výši odpovídající sazbám příslušné kurýrní služby, kterou Zákazník zvolí.
  • Zákazník odpovídá pouze za snížení hodnoty Zboží v důsledku nakládání s tímto Zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi Zboží, včetně jeho funkčnosti.

 

  • Zboží je dodáváno ve formě digitálního obsahu bez hmotného nosiče. S ohledem na tuto skutečnost má Zákazník právo udělit Dodavateli souhlas, aby mu bylo Zboží dodáno před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy bez udání důvodu. Dodavatel tímto výslovně poučuje Zákazníka, že v případě udělení takového souhlasu nemá Zákazník právo na odstoupení od Smlouvy bez udání důvodu.

 

  • V souladu s ust. § 1837 Občanského zákoníku nemá Zákazník právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu dle tohoto článku VOP, pokud se jedná o Smlouvu:

 

  1. o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a Dodavatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od Smlouvy,
  2. o dodávce Zboží, které bylo upraveno podle přání Zákazníka nebo pro jeho osobu,
  3. o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem Zákazníka před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy a Dodavatel před uzavřením Smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.

 

  • Řešení sporů mezi Dodavatelem a Zákazníkem, který je spotřebitelem

 

  • V případě sporu mezi Dodavatelem a Zákazníkem, který je spotřebitelem, může Zákazník využít taktéž možnosti mimosoudního řešení sporu.

 

  • Pokud Zákazník zvolí cestu mimosoudního řešení sporu, může kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je Česká obchodní inspekce, a postupovat podle pravidel uvedených na internetových stránkách tohoto subjektu, které jsou na adrese coi.cz.

 

  • Více informací o mimosoudním řešení sporů lze nalézt na stránkách České obchodní inspekce.

 

  • Zahájit alternativní řešení sporu je taktéž možné prostřednictvím on-line formuláře na stránkách https://webgate.ec.europa.eu/odr/.

 

Některé informace povinně sdělované spotřebiteli jsou uvedeny v jiných částech VOP. Pokud je některé ustanovení VOP v rozporu s ustanoveními tohoto článku, použijí se na vztah mezi Dodavatelem a Zákazníkem, který je spotřebitelem, přednostně ustanovení tohoto článku VOP.

 

 

  1. Reklamační řád

 

  • Reklamační řád upravuje práva a povinnosti Dodavatele a Zákazníka vyplývající z vad, které se vyskytly na Zboží nebo z vad plnění spočívajícího v poskytování služeb dle Smlouvy. Odpovědnost za vady a z ní vyplývající práva a povinnosti se liší v závislosti na tom, zda je Zákazníkem podnikatel, který uzavírá Smlouvu v rámci své podnikatelské činnosti (viz. čl. 6.2. VOP), nebo zda je Zákazníkem osoba, která Smlouvu neuzavírá v rámci své podnikatelské činnosti (viz. čl. 6.3. VOP).

 

 

 

 

 

 

  • Odpovědnost za vady v případě, kdy je Zákazníkem podnikatel, který Smlouvu uzavírá v rámci své podnikatelské činnosti.

 

  • Dodavatel odpovídá za vady Zboží, pokud se na Zboží vyskytnou. Na práva a povinnosti Dodavatele a Zákazníka se aplikují ustanovení § 2099 – § 2112 Občanského zákoníku. Dodavatel záruku za jakost neposkytuje.

 

  • Zákazník je povinen oznámit vady Zboží Dodavateli nejpozději do 15 dnů ode dne převzetí Zboží. Zákazník v tomto reklamačním oznámení popíše vady Zboží a rozsah svých reklamačních nároků. Po uplynutí 15 dnů ode dne převzetí Zboží nemá Zákazník právo na uplatnění jakýchkoli vad Zboží.

 

  • Dodavatel se k reklamačnímu oznámení vyjádří ve lhůtě 15 dnů ode dne jeho doručení. Dodavatel není povinen akceptovat reklamační oznámení, pokud Zákazník odmítne předložit Dodavateli příslušné podklady pro posouzení vad Zboží.

 

  • Odpovědnost za vady v případě, kdy je Zákazníkem osoba, která Smlouvu neuzavírá v rámci své podnikatelské činnosti.

 

  • Dodavatel odpovídá za vady Zboží, pokud se na Zboží vyskytnou. Dodavatel odpovídá Zákazníkovi za to, že Zboží má vlastnosti, které byly ujednány ve Smlouvě, a chybí-li takové ujednání, vlastnosti, které Dodavatel popsal nebo které Zákazník očekával s ohledem na povahu Zboží. Dodavatel odpovídá za to, že:

 

  • se Zboží hodí k účelu, který pro jeho použití Dodavatel uvádí nebo ke kterému se Zboží tohoto druhu obvykle používá,
  • Zboží odpovídá jakostí a provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení dle smluveného vzorku nebo předlohy sjednána,
  • je Zboží v odpovídajícím množství,
  • Zboží odpovídá požadavkům právních předpisů.

 

  • Nemá-li Zboží výše uvedené vlastnosti, může Zákazník požadovat dodání nového Zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti Zboží, může Zákazník požadovat jen výměnu části; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Zákazník právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nového Zboží, nebo výměnu součásti má Zákazník i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže Zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Zákazník i právo od smlouvy odstoupit.

 

  • Neodstoupí-li Zákazník od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového Zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu Zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Zákazník má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Dodavatel nemůže dodat nové Zboží bez vad, vyměnit její součást nebo Zboží opravit, jakož i v případě, že Dodavatel nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy Zákazníkovi působilo značné obtíže.

 

  • Právo z vadného plnění Zákazníkovi nenáleží, pokud Zákazník před převzetím Zboží věděl, že Zboží má vadu, anebo pokud Zákazník vadu sám způsobil.

 

  • Zákazník je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

 

  • Odstoupení od Smlouvy je vůči Dodavateli účinné v okamžiku, kdy je mu předáno nebo doručeno, pokud jsou splněny zákonné podmínky pro odstoupení. V takovém případě se Smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou povinny si vrátit vše, co si na jejím základě poskytly. Zákazník je v takovém případě povinen vrátit Dodavateli veškeré Zboží, které převzal.

 

  • Zákazník uplatní vady přímo u Dodavatele. Zákazník je povinen doložit, že reklamované Zboží bylo dodáno Dodavatelem. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Dodavatel a Zákazník nedohodnou na delší lhůtě. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace. Po uplynutí této lhůty se Zákazníkovi přiznávají stejná práva jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy. Lhůta 30 dnů není závazná vůči Zákazníkovi.

 

  • Zákazník je povinen předat Zboží k reklamaci kompletní. Pokud je kompletnost Zboží nezbytná pro posouzení reklamované vady nebo k jejímu odstranění, nezačne běh lhůty dříve než dodáním chybějícího Zboží.

 

  • Zákazník obdrží potvrzení Dodavatele o přijetí Zboží na základě reklamačního oznámení. Zákazník je povinen do reklamačního oznámení uvést veškeré požadované údaje, jejichž správnost a úplnost potvrdí svým podpisem (obsah reklamace, požadovaný způsob vyřízení reklamace, údaje o Zákazníkovi).

 

  • Zákazník má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace, přičemž jsou tyto náklady chápány jako nejnižší možné. Jedná se zejména o poštovné za zaslání reklamovaného Zboží. Zákazník o proplacení těchto nákladů musí požádat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.

 

  • Zákazník bude o vyřízení reklamace informován Dodavatelem způsobem, který si Zákazník zvolí v reklamačním oznámení. Zákazník je povinen si převzít Zboží, které bylo předmětem reklamace.

 

  • Práva z odpovědnosti za vady Zboží se nevztahují zejména na případy, kdy vada Zboží nebo jeho poškození vzniklo:

 

  1. neodbornou manipulací se Zbožím,
  2. mechanickým poškozením,
  3. nesprávným užíváním.

 

  • Dodavatel neodpovídá za vady na Zboží, které vznikly v důsledku jednání či opomenutí třetích osob.

 

 

  1. Ostatní ustanovení

 

  • Zákazník bere výslovně na vědomí, že veškeré publikace a výstupy z Konzultací jsou chráněny autorským právem a souvisejícími právními předpisy a je zakázáno je bez předchozího písemného souhlasu Dodavatele jakkoli kopírovat, rozšiřovat, distribuovat, zpřístupňovat třetím osobám či s nimi jakkoli nakládat. V důsledku porušení tohoto zákazu je Zákazník či jakákoli třetí osoba povinen uhradit Dodavateli škodu a ušlý zisk, které takovým jednáním Dodavateli vzniknou.

 

  • Pokud je Zákazníkem podnikatel, který uzavírá Smlouvu v rámci své podnikatelské činnosti, zavazuje se Zákazník zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, které jsou předmětem Smlouvy.

 

  • Zákazník se zavazuje přebírat poštovní písemné zásilky a písemné zprávy na adrese, kterou uvedl v objednávce, kde bude mít poštovní schránku. Zákazník je povinen starat se o poštovní schránku a zajistit, aby na ní bylo uvedeno jeho jméno a příjmení. Zákazník se zavazuje informovat Dodavatele o změně jeho bydliště nebo sídla, e-mailové adresy a telefonního čísla. Pokud nebude Zákazník o některé této změně Dodavatele informovat, nebude Dodavatel při komunikaci se Zákazníkem k této změně přihlížet a bude jej kontaktovat a doručovat mu veškeré písemnosti a zprávy na základě původních kontaktních údajů. Skutečnost, že se Zákazník v důsledku porušení této jeho povinnosti nedozví o doručování písemnosti nebo zprávy od Dodavatele, jde v takovém případě k tíži Zákazníka.

 

  1. Závěrečná ustanovení

 

  • Platnost a účinnost Smlouvy, jakož i všechna práva a povinnosti Dodavatele a Zákazníka se řídí Občanským zákoníkem, souvisejícími právními předpisy České republiky, ustanoveními Smlouvy a těmito VOP.

 

  • Platné a účinné VOP jsou veřejně přístupné v Internetovém obchodu pod záložkou „Všeobecné obchodní podmínky“.

 

  • Dodavatel a Zákazník se dohodli, že rozhodným právem pro řešení sporů ze Smlouvy je právo České republiky. Dodavatel a Zákazník se dohodli, že místně příslušnými jsou soudy České republiky.

 

  • Zákazník souhlasí se zasíláním obchodních sdělení Dodavatele. Zákazník je oprávněn tento souhlas kdykoli odvolat.

 

  • V případě, že některé z ustanovení VOP bude považováno za neplatné, nebude mít taková skutečnost vliv na platnost a vynutitelnost ostatních ustanovení VOP. Smluvní strany souhlasí, že ustanovení, která by byla považována za neplatná, budou nahrazena ustanoveními právních předpisů, která se co do smyslu a účelu Smlouvy blíží těmto VOP.

 

  • Tyto VOP jsou nedílnou součástí každé Smlouvy, která je uzavřena prostřednictvím Internetovém obchodu mezi Dodavatelem a Zákazníkem.

 

  • Zákazník se zavazuje řídit se všemi ustanoveními těchto VOP a vyjadřuje s nimi výslovný souhlas. Kompletní znění VOP bylo zasláno Zákazníkovi na adresu e-mailové schránky, kterou Zákazník uvedl v objednávce, a to ve formátu PDF, který zajišťuje zachování textové podoby VOP. Zákazník prohlašuje, že se se zněním těchto VOP před uzavřením Smlouvy řádně seznámil a že plně porozuměl jejich obsahu.

 

  • Tyto VOP jsou platné a účinné ode dne 12. 9. 2022.